پیش بینی قیمت دلار ۴ مرداد ۱۴۰۳-راهبرد معاصر

پیش بینی قیمت دلار ۴ مرداد ۱۴۰۳

قیمت دلار در پنجمین روز هفته با تحرکات محدود در منطقه معاملاتی روز سه‌شنبه بازگشایی شد. اسکناس دلار در سقف منطقه امن قیمت قرار دارد و معامله‌گران، رشد تقاضای مرداد را عامل افزایش قیمت این اسکناس در دو روز اخیر می‌دانند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۵ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 24
کد خبر: ۲۵۱۵۰۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ قیمت دلار روز چهارشنبه در شروع به کار بازارها، در منطقه معاملاتی روز پیشین بازگشایی شد. دلار با نوسان محدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی در نیمه پایینی کانال هشتم از کریدور پنجم درجا زد. در حالی بازارساز قصد دارد با ارزپاشی، قیمت دلار را در منطقه معاملاتی مشخصی حفظ کند که بانک مرکزی این سیاست را تدبیر مدیریتی دانسته است.
کارشناسان اقتصادی معتقدند تیم اقتصادی دولت فعلی سعی دارد با عرضه‌های سنگین در پایین‌ترین قیمت، دلار را تحویل دولت بعدی دهد. آنها این اسکناس را در روند اصلاحی می‌دانند و معتقدند محدوده فعلی، منطقه معتبری برای دلار است و منطقه مناسبی برای ورود به بازار محسوب می‌شود.

 
با توجه به اینکه بازار از ماه‌های خرداد و تیر که کف سالانه قیمت دلار است خارج شده‌، با شروع مرداد تقاضا برای دلار افزایش یافته و ریتم قیمت در بازار ارز را صعودی کرده است.  تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند داده‌های کلان اقتصادی کشور، قیمت‌های فعلی را تایید نمی‌کند. آنها موضوع انتخابات ریاست‌‌جمهوری آمریکا و اینکه کدام کاندیدا پیروز میدان می‌شود را، در نیمه دوم سال بر روند قیمت دلار موثر می‌دانند.

با وجود اینکه کارشناسان اقتصادی احتمال برگشت قیمت دلار به نیمه کریدور پنجم را ممکن اما ضعیف می‌دانند، به نظر می‌رسد در فضای خاکستری کنونی با تلاش بازارساز اکنون این اسکناس در کف قیمت قرار دارد و پله‌های هفت و هشت کریدور پنجم حداقل قیمت دلار برای سال جاری است.

 
گفتنی است قیمت درهم روز چهارشنبه با افت ۱۰۰ تومانی با رقم ۱۵ هزار و ۷۶۰ تومانی معامله شد. قیمت تتر با کاهش ۲۰۰ تومانی روی رقم ۵۸ هزار و ۲۰۰ تومانی ایستاد.

 
پوند انگلیس با کاهش ۱۴۰ تومانی روی قیمت ۷۵ هزار و ۴۰ تومانی معامله شد. قیمت یورو روی رقم ۶۳ هزار و ۶۰ تومانی ایستاد و کاهش ۳۰۰ تومانی داشت.

شایان ذکر است اسکناس دلار روز چهارشنبه با رقم ۴۷ هزار و ۵۰۴ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۳ هزار و ۹۸۶ تومانی عرضه شد و تغییر قیمت نداشت./تجارت نیوز

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده